Home » Porady » Suplementy na masę – jak dostosować je do swoich potrzeb?

Suplementy na masę – jak dostosować je do swoich potrzeb?

Odżywki na masę są bardzo popularne wśród kulturystów, ponieważ oferują maksymalnie przyspieszoną regenerację po intensywnych treningach i pomagają zapewnić wystarczającą ilość kalorii, aby budować spektakularne mięśnie. Na rynku dostępnych jest ogromna liczba suplementów z tej kategorii, dlatego specjaliści z tanie-odzywki.pl podpowiedzą, na co zwracać uwagę przy ich zakupie.

Co powinno się znaleźć w składzie suplementu na masę?

Odżywki dla sportowców, w tym suplementy na masę, często zawierają mieszankę białek, tłuszczów i węglowodanów. Ich konkretne ilości mogą się różnić w zależności od produktu, dlatego trzeba zdawać sobie sprawę z tego, jakich rezultatów się oczekuje. Wyższe stężenia białka przyspieszają budowanie mięśni, a tłuszcze i węglowodany dostarczają energii do ćwiczeń.

Typowe źródła białka obejmują białka serwatkowe, kazeinowe, sojowe lub inne pozyskiwane ze strączków. Nie ma standardowych źródeł tłuszczu w suplementach na masę, ale wiele firm wykorzystuje w produkcji len. Węglowodany prawie zawsze pochodzą z dekstrozy, maltodekstryny albo kukurydzy (lub z pewnego rodzaju kombinacji trzech). Jak widać odżywki na masę są więc dostępne także w wersji wegańskiej, co jest niezwykle ważne dla wielu sportowców.

Niektóre suplementy zwiększające masę mogą również zawierać dodatkowe składniki, takie jak BCAA, kreatyna oraz witaminy i minerały.

wkładanie ciężarów na gry

Jak przyjmować suplementy na masę?

Odżywki na masę i proszki białkowe są powszechnym wyborem wśród kulturystów. Kiedy są stosowane jako część zdrowej, zbilansowanej diety, mogą być używane do wspomagania regeneracji i budowy mięśni, a także przybierania na wadze.

Trzeba jednak pamiętać o tym, że same w sobie nie są w stanie wytworzyć mięśni – muszą być przyjmowane przez osoby, które są aktywne fizycznie, by mogła nastąpić taka zmiana. W połączeniu z dobrą dietą i rutynowymi ćwiczeniami, suplementy na masę mogą pomóc w przyspieszeniu wzrostu mięśni. Osoby, które nie trenują zbyt często, mogą rozważyć zakup odżywek na masę, które będą posiadały mniej tłuszczy i węglowodanów, dzięki czemu mogą uniknąć niekontrolowanego przybierania na wadze.

W porównaniu do standardowych odżywek białkowych, suplementy na masę zawierają znacznie więcej kalorii. Wynika to z obecności w ich składzie węglowodanów i tłuszczów. Jednak tak jak w przypadku mniej kompleksowych odżywek, te również można mieszać z innymi specyfikami, takimi jak chociażby kreatyna.

Odżywki na masę powinny być przyjmowane z rozwagą i z uwzględnieniem planu ćwiczeń. Niektóre osoby mogą po nie sięgać dwa razy dzienne, dla innych natomiast wystarczająca będzie jedna porcja na dwa dni.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Skomentuj

Czy jesteś człowiekiem? *

© 2018 JAK-BIEGAC.PL. All rights reserved.